Obchodné podmienky
1. Úvodné ustanovenia
1.1 Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti medzi spoločnosťou BEWOX s.r.o., IČO: 25198009, so sídlom Měšická 1725, 390 02 Tábor (ďalej len „predávajúci“) a zákazníkom (ďalej len „kupujúci“).
1.2 Kupujúcim je výhradne spotrebiteľ, ktorý uzatvára kúpnu zmluvu prostredníctvom internetového obchodu www.benito.sk.
1.3 Všetky zmluvné vzťahy sa riadia právom Českej republiky, najmä občianskym zákonníkom a zákonom o ochrane spotrebiteľa.
2. Uzatvorenie kúpnej zmluvy
2.1 Kupujúci si môže objednať tovar prostredníctvom internetového obchodu na www.benito.sk, e-mailom alebo telefonicky. Pri objednávke cez e-shop si kupujúci vyberie tovar, vloží ho do košíka, vyplní svoje kontaktné údaje, zvolí spôsob dopravy a platby a odošle objednávku kliknutím na tlačidlo „Objednať s povinnosťou platby“.
2.2 Kupujúci je povinný uviesť pravdivé a aktuálne kontaktné údaje, najmä e-mailovú adresu, telefónne číslo a doručovaciu adresu. Tieto údaje slúžia na informovanie o stave objednávky, jej odoslaní alebo uložení zásielky. Predávajúci nenesie zodpovednosť za komplikácie spôsobené nesprávne uvedenými údajmi.
2.3 Pred odoslaním objednávky má kupujúci možnosť skontrolovať a upraviť všetky zadané údaje. Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s obchodnými podmienkami, súhlasí s nimi a berie na vedomie, že objednávka je záväzná.
2.4 Po odoslaní objednávky obdrží kupujúci potvrdenie o jej prijatí na zadaný e-mail. Toto potvrdenie nie je akceptáciou objednávky, ale informáciou o jej doručení predávajúcemu.
2.5 Kúpna zmluva je uzatvorená v okamihu, keď predávajúci objednávku akceptuje – teda potvrdí jej prijatie a dostupnosť tovaru. O akceptácii je kupujúci informovaný e-mailom.
2.6 Predávajúci si vyhradzuje právo objednávku zrušiť alebo upraviť v prípade technickej chyby (napr. chybná cena), nedostupnosti tovaru alebo podozrenia na zneužitie systému. O takejto situácii bude kupujúci bezodkladne informovaný.
2.7 Predávajúci môže v závislosti od charakteru objednávky (napr. vyššie množstvo, neštandardné požiadavky) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky – telefonicky alebo e-mailom.
2.8 Kúpna zmluva sa uzatvára v českom jazyku. Jej aktuálne znenie je uložené u predávajúceho a nie je prístupné tretím osobám. Kupujúci má prístup k svojej objednávke prostredníctvom zákazníckeho účtu, ak si ho vytvoril.
2.9 Kupujúci je povinný bezodkladne oznámiť predávajúcemu každú zmenu svojich kontaktných údajov, najmä doručovacej adresy, e-mailu alebo telefónneho čísla. Zmena je účinná okamihom jej oznámenia alebo aktualizáciou v zákazníckom účte. Ak kupujúci zmenu neoznámi a zásielka je odoslaná na pôvodnú adresu, nesie zodpovednosť za prípadné komplikácie alebo náklady s tým spojené.
2.10 Predávajúci môže kupujúcemu doručovať informácie e-mailom alebo iným spôsobom, ktorý kupujúci uviedol pri objednávke.
2.11 Tieto informácie sa môžu týkať stavu objednávky, dostupnosti tovaru, doručenia zásielky alebo ďalších súvisiacich skutočností.
3. Platba
3.1 Aktuálna cena tovaru vždy zodpovedá cene uvedenej pri konkrétnom produkte na stránkach www.benito.sk v okamihu odoslania objednávky.
3.2 Ceny sú uvádzané vrátane DPH a všetkých zákonných poplatkov. Ak nie je výslovne uvedené inak, ceny nezahŕňajú náklady na dopravu, balné ani prípadné dobierkové poplatky. Tieto náklady sa líšia podľa zvoleného spôsobu dopravy a platby a budú pripočítané k celkovej cene objednávky.
3.3 Prehľad nákladov na dopravu a prípadné dobierkové poplatky je uvedený na stránke Doprava a platba. Tieto informácie platia pre doručenie v rámci Slovenskej republiky.
3.4 Náklady na použitie prostriedkov komunikácie na diaľku (napr. internetové pripojenie, telefonické hovory) si hradí kupujúci sám. Tieto náklady sa nelíšia od bežnej sadzby podľa tarifu kupujúceho.
3.5 Kupujúci sa stáva vlastníkom tovaru až úplným zaplatením kúpnej ceny. Do tej doby zostáva tovar vo vlastníctve predávajúceho.
3.6 Kupujúci môže kúpnu cenu tovaru a prípadné náklady na dopravu uhradiť nasledovnými spôsobmi:
- online platobnou kartou (GoPay),
- online bankovým prevodom (GoPay),
- klasickým bankovým prevodom na účet predávajúceho,
- dobierkou pri prevzatí zásielky (u vybraných dopravcov).
3.7 Pri bezhotovostnej platbe je kupujúci povinný uviesť správny variabilný symbol, ktorý je uvedený v potvrdení objednávky. Záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu je splnený okamihom pripísania sumy na účet predávajúceho.
3.8 Tovar je expedovaný až po prijatí platby, ak nie je zvolená dobierka.
3.9 Predávajúci si vyhradzuje právo obmedziť dostupné spôsoby platby pri konkrétnych objednávkach (napr. pri vyššej hodnote alebo opakovanom neprevzatí zásielky).
3.10 Faktúra (daňový doklad) je zasielaná elektronicky e-mailom, najneskôr do 5 dní po úhrade kúpnej ceny. V prípade osobného odberu môže byť faktúra odovzdaná v tlačenej podobe pri prevzatí tovaru.
3.11 Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté predávajúcim nie je možné vzájomne kombinovať, ak nie je výslovne uved
4. Dodacie podmienky
4.1 Predávajúci sa zaväzuje odoslať tovar čo najskôr po prijatí objednávky a úhrade kúpnej ceny, najneskôr však do 5 pracovných dní od pripísania platby na účet predávajúceho. V prípade platby na dobierku plynie lehota od potvrdenia objednávky.
4.2 Dodacia lehota sa počíta od okamihu prijatia platby (pri bezhotovostnej platbe) alebo od potvrdenia objednávky (pri dobierke). Tovar je zvyčajne doručený do 1–3 pracovných dní od odoslania, v závislosti od zvoleného dopravcu.
4.3 V prípade výpadku skladu, vyššieho počtu objednávok alebo iných okolností môže byť dodacia lehota predĺžená. O prípadnom oneskorení bude kupujúci informovaný e-mailom.
4.4 Kupujúci je povinný zásielku prevziať. Neprevzatie zásielky bez predchádzajúceho odstúpenia od zmluvy môže byť považované za porušenie kúpnej zmluvy. V takom prípade si predávajúci vyhradzuje právo účtovať náklady spojené s odoslaním a vrátením zásielky.
4.5 Pri prevzatí zásielky je kupujúci povinný skontrolovať jej stav. Ak je obal poškodený alebo zásielka vykazuje známky manipulácie, odporúčame zásielku nepreberať alebo poškodenie ihneď reklamovať u dopravcu. Neskoršia reklamácia mechanického poškodenia nemusí byť uznaná.
4.6 Zmena doručovacej adresy po odoslaní zásielky nemusí byť možná. Predávajúci nenesie zodpovednosť za komplikácie vzniknuté oneskorenou zmenou adresy.
4.7 Osobný odber je možný po predchádzajúcej dohode v Tábore. Kupujúci je povinný tovar vyzdvihnúť do 7 kalendárnych dní od potvrdenia o pripravení na odber. Po tejto lehote môže byť objednávka zrušená alebo môže byť účtované skladné.
5. Odstúpenie od zmluvy
5.1 Kupujúci – spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy uzatvorenej prostredníctvom internetu alebo iného prostriedku komunikácie na diaľku bez uvedenia dôvodu, a to do 14 dní od prevzatia tovaru.
5.2 Na účely uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy môže kupujúci využiť vzorový formulár, ktorý je dostupný na stránkach predávajúceho, alebo odstúpenie oznámiť e-mailom. Odstúpenie musí byť vykonané jednoznačne a doručené predávajúcemu v lehote 14 dní.
5.3 Kupujúci je povinný zaslať tovar späť predávajúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy. Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci.
5.4 Predávajúci vráti kupujúcemu všetky peňažné prostriedky, ktoré od neho prijal, vrátane nákladov na dodanie (s výnimkou dodatočných nákladov vzniknutých v dôsledku zvoleného spôsobu dopravy), najneskôr do 14 dní od doručenia odstúpenia. Predávajúci však nie je povinný vrátiť peniaze skôr, ako obdrží vrátený tovar alebo ako kupujúci preukáže, že tovar odoslal.
5.5 Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru v dôsledku nakladania s ním iným spôsobom, než je nevyhnutné na oboznámenie sa s jeho povahou a vlastnosťami. Tovar nemusí byť vrátený v pôvodnom obale, ale musí byť riadne zabalený, aby nedošlo k jeho poškodeniu počas prepravy.
5.6 Právo na odstúpenie od zmluvy sa nevzťahuje na tovar:
- ktorý bol upravený podľa želania kupujúceho alebo pre jeho osobu,
- ktorý podlieha rýchlej skaze,
- ktorý bol po dodaní nevratne zmiešaný s iným tovarom,
- ktorý bol rozbalený a nie je možné ho z hygienických dôvodov vrátiť (napr. spodná bielizeň).
5.7 V prípade odstúpenia od zmluvy je kúpna zmluva zrušená od začiatku. Strany si vrátia všetko, čo si na jej základe poskytli.
5.8 Ak bol kupujúcemu k tovaru poskytnutý darček, ktorý bol uvedený v objednávke a na faktúre ako samostatná položka s cenou 0 €, darovacia zmluva stráca účinnosť v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Kupujúci je v takom prípade povinný darček vrátiť spolu s tovarom.
5.9 Ak kupujúci odstúpi od zmluvy z dôvodu vady tovaru, nie je povinný darček vrátiť, a to ani v prípade, že bol uvedený v objednávke a na faktúre.
6. Reklamácie a zodpovednosť za vady
6.1 Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že tovar pri prevzatí nemá vady a má vlastnosti, ktoré boli dohodnuté, prípadne ktoré kupujúci očakáva na základe popisu tovaru.
6.2 Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu vady tovaru do 24 mesiacov od jeho prevzatia. V prípade použitého tovaru môže byť táto lehota skrátená, ak je to výslovne uvedené.
6.3 Ak sa vada prejaví do 6 mesiacov od prevzatia, má sa za to, že tovar bol vadný už pri prevzatí.
6.4 Reklamáciu môže kupujúci uplatniť:
- e-mailom na info@benito.sk,
- poštou na adresu sídla predávajúceho,
- osobne po predchádzajúcej dohode.
6.5 Kupujúci by mal pri reklamácii uviesť:
- číslo objednávky,
- popis vady,
- požadovaný spôsob vybavenia reklamácie (oprava, výmena, zľava, odstúpenie od zmluvy).
6.6 Predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o prijatí reklamácie a rozhodne o jej vybavení najneskôr do 3 pracovných dní. Reklamácia bude vybavená najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia, ak sa strany nedohodnú inak.
6.7 Ak je reklamácia uznaná, predávajúci uhradí kupujúcemu účelne vynaložené náklady spojené s jej uplatnením (napr. poštovné).
6.8 Reklamáciu nie je možné uplatniť na vady:
- spôsobené bežným opotrebením,
- vzniknuté nesprávnym používaním alebo údržbou,
- na ktoré bol kupujúci vopred upozornený (napr. tovar so zľavou kvôli vade).
6.9 Ak sa rovnaká vada vyskytne opakovane (napr. trikrát), alebo sa objaví viac vád súčasne, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo odstúpenie od zmluvy.
6.10 V prípade sporu o oprávnenosť reklamácie sa môže kupujúci obrátiť na Slovenskú obchodnú inšpekciu (www.soi.sl) na mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu.
6.11 Ak kupujúci v rámci reklamácie požaduje výmenu tovaru, ale výmena nie je možná (napr. tovar nie je na sklade, nevyrába sa alebo sa už nepredáva), predávajúci ponúkne iný spôsob vybavenia reklamácie – opravu, primeranú zľavu alebo vrátenie kúpnej ceny. Voľba spôsobu vybavenia sa riadi povahou vady a dostupnosťou tovaru.
6.12 Podrobný reklamačný poriadok s pravidlami uplatnenia reklamácie, lehotami a právami kupujúceho je dostupný ako samostatný dokument na stránke www.benito.sk/reklamacny-poriadok/
7. Ochrana osobných údajov
7.1 Predávajúci ako správca osobných údajov spracúva osobné údaje kupujúceho v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 (GDPR) a zákonom č. 110/2019 Zb., o spracovaní osobných údajov.
7.2 Osobné údaje kupujúceho sú spracúvané na účely:
- vybavenia objednávky a plnenia kúpnej zmluvy,
- vedenia zákazníckeho účtu (ak si ho kupujúci vytvorí),
- plnenia zákonných povinností (napr. účtovníctvo, daňové doklady),
- zasielania obchodných oznámení (ak kupujúci udelí súhlas).
7.3 Spracúvané údaje zahŕňajú najmä: meno, priezvisko, doručovaciu adresu, e-mail, telefónne číslo, údaje o objednávke a platobné údaje.
7.4 Osobné údaje sú uchovávané po dobu nevyhnutne nutnú na splnenie účelu spracovania, prípadne po dobu stanovenú právnymi predpismi.
7.5 Kupujúci má právo:
- na prístup k svojim osobným údajom,
- na opravu alebo výmaz údajov,
- na obmedzenie spracovania,
- na prenositeľnosť údajov,
- vzniesť námietku proti spracovaniu,
- podať sťažnosť na Úrad na ochranu osobných údajov.
7.6 Osobné údaje môžu byť sprístupnené tretím stranám len v nevyhnutnom rozsahu – napr. dopravcom, poskytovateľom platobných služieb alebo účtovnému systému. Predávajúci s týmito subjektmi uzavrel zodpovedajúce zmluvy o spracovaní osobných údajov.
7.7 Predávajúci používa na svojich stránkach súbory cookie. Podrobnosti o ich použití a možnostiach nastavenia sú uvedené v zásadách používania cookies.
7.8 Kupujúci môže kedykoľvek odvolať súhlas so zasielaním obchodných oznámení kliknutím na odkaz v e-maile alebo kontaktovaním predávajúceho.
7.9 Podrobné informácie o spracovaní osobných údajov, vrátane používania súborov cookie, práv kupujúceho a podmienok marketingovej komunikácie, sú dostupné v samostatnom dokumente „Zásady ochrany osobných údajov“ na stránke https://www.benito.sk/zasady-ochrany-osobnych-udajov/
8. Riešenie sporov a záverečné ustanovenia
8.4 Ak niektoré ustanovenie obchodných podmienok stratí platnosť alebo bude neúčinné, ostatné ustanovenia tým nie sú dotknuté. Neplatné ustanovenie bude nahradené takým, ktoré najlepšie zodpovedá pôvodnému významu.
8.5 Predávajúci si vyhradzuje právo obchodné podmienky kedykoľvek meniť. Zmena sa nedotkne už uzatvorených kúpnych zmlúv. Aktuálne znenie obchodných podmienok je vždy dostupné na stránkach www.benito.sk.
8.6 Tieto obchodné podmienky sú platné a účinné od 11.11.2025.
